Wil je weten hoe je de CO2-uitstoot van je site kan verminderen? Doe dan mee met het webinar over het NDE-onderzoek naar de klimaatimpact van…
- Webinar
Hoe kun je als organisatie in het culturele domein je voordeel doen met bestaande toekomstscenario’s en het structureel monitoren van trends? En hoe vertaal je die trends naar je eigen organisatie? In deze sessie van Digitale Daadkracht krijg je hiervoor de nodige handvatten.
Waar vind je toekomstscenario’s die je input voor de langetermijnstrategie geven? Hoe maak je de stap van grote perspectieven van toekomstscenario’s naar concrete handvatten voor de dagelijkse praktijk? Wat zijn goede instrumenten om structureel trends te monitoren? Hoe kun je die trends vertalen naar je eigen activiteiten en je eigen organisatie? Futuroloog dr. Freija van Duijne van Future Motions en Marloes van der Sommen, directeur van Het Flevolands Archief, maken je wegwijs in de wereld van de toekomstverkenningen en werken met trends.
Aan de hand van concrete instrumenten krijg je inzicht in wat structureel werken met trends jouw organisatie kan brengen en je krijgt tips over hoe je hier concreet aan de slag kunt met je eigen organisatie.
Digitale Daadkracht is een reeks kennissessies over digitalisering in de kunst- en cultuursector, actueler dan ooit in een tijdperk waarin online en offline steeds vaker samenvallen. Ontdek innovatieve ontwikkelingen op het gebied van digitale kunstbeleving en online cultureel aanbod en zet stappen om je eigen digitale strategie te bouwen.
Dit programma is ontwikkeld door DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie en het Amsterdams Fonds voor de Kunst en gefinancierd door de Gemeente Amsterdam.
Wil je weten hoe je de CO2-uitstoot van je site kan verminderen? Doe dan mee met het webinar over het NDE-onderzoek naar de klimaatimpact van…
Ontdek de interdisciplinaire impact van CLARIAH in de geesteswetenschappen. Doe mee om te leren, te trainen en deel te nemen aan praktische sessies waarin Clariah-Plus…
Innovatieve methoden en nieuwe technieken om het publiek te bereiken met verhalen over de Tweede Wereldoorlog bieden kansen, maar roepen ook vragen op: welke ethische…