In deze praktische bijeenkomst van de Datawerkplaats Utrecht ga je zelf aan de slag met het toevoegen van termen aan je eigen collectieregistratie.
![](https://netwerkdigitaalerfgoed.nl/wp-content/uploads/2024/06/datawerklaats-agenda.png)
Google is vaak het startpunt van gebruikers die op zoek gaan naar erfgoedinformatie. Het is dus belangrijk om een goede positie te hebben in deze zoekmachine. Je kunt hier zelf mee aan de slag, door je (collectie)website zo ‘Google-vriendelijk’ mogelijk te maken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door SEO: Search Engine Optimization. In deze workshop krijg tips en tricks.
Tijdens de cursus leer je meer over:
Tijdens de cursus wordt ook ingaan op de specifieke (collectie)websites van deelnemers.
In deze praktische bijeenkomst van de Datawerkplaats Utrecht ga je zelf aan de slag met het toevoegen van termen aan je eigen collectieregistratie.
In de Maand van het digitaal erfgoed organiseren Amsterdam Time Machine en Hilversum Time Machine een middag voor alle Time Machines en iedereen die op…
Hoe betrek je het publiek bij digitaal erfgoed? En wat valt het publiek op als ze naar digitaal erfgoed kijken? Ontdek het tijdens de eerste…