Wat maakt dat een website, app, game of andere toepassing met digitaal erfgoed wel of niet aantrekkelijk is voor je publiek? Waarom klikt de ene…

Lieve Baetens deed onderzoek naar strategieën en beleid rondom de preservering en de collectie van immersieve media, zoals virtual reality, augmented reality of mixed reality. In dit webinar deelt ze haar belangrijkste bevindingen. Aansluitend gaan specialisten in op de term immersieve media, het selecteren en preserveren van immersieve media en de samenwerking tussen instellingen en kunstenaars.
In dit webinar denken de deelnemers samen na over de volgende stappen in het preserveren van immersieve media. Het webinar wordt afgesloten met een Q&A.
In het eerste deel presenteert Lieve Baetens de belangrijkste bevindingen van haar onderzoek over strategieën en beleid rondom de preservering en de collectie van immersieve media.
Vervolgens gaan Candice Cranmer (ACMI), Dragan Espenschied (Rhizome), Gaby Wijers (LIMA) en Jack McConchie (Tate) in op de term immersieve media, het selecteren en preserveren van immersieve media en de samenwerking tussen instellingen en kunstenaars.
De moderator is Kiki Lennaerts (Digital Preservation Advisor, Beeld & Geluid) en Lieve Baetens presenteert het webinar.
Wat maakt dat een website, app, game of andere toepassing met digitaal erfgoed wel of niet aantrekkelijk is voor je publiek? Waarom klikt de ene…
Hoe maak je als kleine organisatie erfgoed digitaal toegankelijk voor een breed publiek? En hoe verbind je dit erfgoed? Je hoort het in het laatste…
Save the date! De opslag en het gebruik van digitale collecties, maar ook de aanschaf van apparatuur vragen om energie en grondstoffen. Wat kun je…