Digitalisering wordt vaak gepresenteerd als duurzame oplossing voor klimaatgerelateerde bedreigingen van cultureel erfgoed. Maar welke nieuwe kwetsbaarheden brengt dit met zich mee? Denk aan veroudering…

Hoe implementeer je nieuwe vormen van beleving binnen je organisatie en hoe sluit de marketing aan bij een jonger, digitaal publiek?
In dit webinar laten Studio Immersief en VZ Consulting zien hoe merkactivatie en immersieve beleving elkaar versterken. Laat je inspireren in een verkennend webinar over de kracht van digitale storytelling binnen erfgoed.
Jongeren en jongvolwassenen bezoeken nog relatief weinig musea, maar tonen juist een sterke belangstelling voor ervaringsgerichte storytelling. Door erfgoed te vertalen naar digitale en interactieve belevingen ontstaat een unieke kans om deze generatie écht te raken. Uit onderzoek blijkt dat deze doelgroepen niet langer passief naar kunst of erfgoed willen kijken, maar het actief willen beleven.
Deze verschuiving past binnen een bredere trend in de (entertainment)industrie, waarbij storytelling zich uitbreidt naar fysieke en interactieve vormen om betrokkenheid en (merk)loyaliteit te versterken.
Ben jij klaar om de stap te zetten naar digitaal en immersief erfgoed? In dit webinar krijg je inzichten in:
Digitalisering wordt vaak gepresenteerd als duurzame oplossing voor klimaatgerelateerde bedreigingen van cultureel erfgoed. Maar welke nieuwe kwetsbaarheden brengt dit met zich mee? Denk aan veroudering…
Op UNESCO Werelddag voor Audiovisueel Erfgoed organiseert AVA_Net met DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie een webinar over cyberveiligheid voor culturele instellingen. Hoe beperk je…
Van documenten op servers tot fotocollecties op cd’s: als organisatie bewaar je digitale data op allerlei plekken. Maar hoe zorg je ervoor dat het toegankelijk…