Hoe maak je topstukken uit universiteitscollecties écht vindbaar met linked open data?
Hoe implementeer je nieuwe vormen van beleving binnen je organisatie en hoe sluit de marketing aan bij een jonger, digitaal publiek?
In dit webinar laten Studio Immersief en VZ Consulting zien hoe merkactivatie en immersieve beleving elkaar versterken. Laat je inspireren in een verkennend webinar over de kracht van digitale storytelling binnen erfgoed.
Jongeren en jongvolwassenen bezoeken nog relatief weinig musea, maar tonen juist een sterke belangstelling voor ervaringsgerichte storytelling. Door erfgoed te vertalen naar digitale en interactieve belevingen ontstaat een unieke kans om deze generatie écht te raken. Uit onderzoek blijkt dat deze doelgroepen niet langer passief naar kunst of erfgoed willen kijken, maar het actief willen beleven.
Deze verschuiving past binnen een bredere trend in de (entertainment)industrie, waarbij storytelling zich uitbreidt naar fysieke en interactieve vormen om betrokkenheid en (merk)loyaliteit te versterken.
Ben jij klaar om de stap te zetten naar digitaal en immersief erfgoed? In dit webinar krijg je inzichten in:
Hoe maak je topstukken uit universiteitscollecties écht vindbaar met linked open data?
Leer hoe je de nieuwe regionale thesaurus Regiotermen Fryslân gebruikt om Friese erfgoedcollecties beter te beschrijven. Van doorzoeken tot zelf bijdragen aan de thesaurus.
Hoe verbind je collecties en archieven met publieksverhalen en digitale innovatie? De Taskforce Museumarchieven verkent dit tijdens een inspiratiesessie met concrete voorbeelden.